برندهای برتر دوربین مداربسته

دوربین مداربسته در این روز ها نقش اول را در تامین امنیت منازل و محل کار افراد در سراسر جهان بر عهده دارند. انتخاب از بین این برندهای برتر دوربین مداربسته مختلف برای خرید دوربین مدار بسته به واسطه ویژگی های مختلف و البته قیمت هایی در رنج های بسیار متفاوت تا حد زیادی دشوار است .

در صورتی که قصد تهیه دوربین مدار بسته برای کار و محل زندگی خود را دارید ما برای شما مهم ترین ویژگی ها و البته برترین شرکت های تولید کننده این محصولات را معرفی کرده ایم.

در چند سال اخیر بازار فروش دوربین های مداربسته در ایران چندین برابر شده است.به همین خاطر پر فروش ترین برندهای دوربین مداربسته و امنیتی را به شما معرفی میکنیم.

خرید دوربین مداربسته آنقدر مهم است که اگر در این زمینه اطلاعاتی نداشته باشید خرید درستی انجام نمیدهید.
و اجناس بی کیفیت بازار به دست شما میرسد.

خرید دوربین های مداربسته معتبر و برند به دلیل نواسانات شدید ارز موجب میشود شمامبلغ بیشتری نسبت به اجناس بدون برند و نا معتبر پرداخت کنید.
اما این را در نظر داشته باشید که امکانات و کیفیت و تکنولوژی جدید در اجناس بسیار مهم تر است.
و دارا بودن این امر باعث طولانی بودن عمر دوربین های مداربسته شما است.

ویژگی های دوربین مداربسته با کیفیت

  1. قابلیت دید در شب (IR) : یکی از قابلیت های لازم برای هر دوربین ، دید در شب است . توانایی دوربین در این مورد باعث می شود تا در شب دوربین در شب تصاویر مناسبی را تا شعاع مشخصی ثبت نمایند. (شروع از 20 متر)
  2. کیفیت تصویر (رزولوشن) : دوربین های مداربسته در انواع مختلف و در کیفیت های متفاوت به بازار ارائه میشوند.
  3. تا این زمان شرکت های تولید کننده ی دوربین های مداربسته دوربین های خود را با رزولیشن های 1 مگاپیکسل ، 2 مگاپیکسل ، 3 مگاپیکسل ، تعداد کمی 4 مگا پیکسل ، 5 مگاپکسل و 8 مگاپیکسل به بازار عرضه می شوند.
  4. برابری تصویر دوربین با تصویر ضبط شده : یکی از ویزگی های مهم در نصب سیستم های نظارتی این است که برخی از دوربین های مدار بسته کیفیت مناسبی را در تصویر اولیه در اختیار شما می گذارند اما تصاویر ضبط شده در دوربین بر خلاف تصاویر دوربین از کیفیت لازم برخوردار نیستند. بسیار مهم است که در هنگام انتخاب دوربین های مدار بسته از برند هایی استفاده کنیم تا کیفیت مناسب را در تصاویر ضبط شده با کمترین حجم ممکن در اختیار ما قرار دهند.
  5. مقاوم در برابر گرد و غبار و بارندگی: برای نصب دوربین درمکان های باز لازم است تا دوربین در برابر هرگونه گرد و غبار و بارندگی مقاومت لازم را داشته باشد

برترین تولید کنندکان دوربین مدار بسته در جهان . اروپا و آمریکا:

1.اکسیس (AXIS)

یکی ازتولید کنندگان و برندهای دوربین مداربسته درحوزه سیستم های امنیتی است.
برند اکسیس اولین دوربین های تحت شبکه را در سال 1996 به جهان معرفی کرد.
و از زمان پیگیری نظارت تصویری، که امنیت میلیون ها نفر در سراسر جهان را افزایش داده و به نیاز روزافزون برای دنیای هوشمندانه و ایمن تر پاسخ می دهد.

محصولات برند اکسیس در مکان های عمومی و مناطقی مانند فروشگاه های زنجیره ای ، فرودگاه ها ، قطار ها ، بانک ها

دفتر اصلی برند اکسیس در استکهلم سوئد است.اکثر فروش دوربین مداربسته Axis توسط منطقه تولید محصول تولید می شود .
دوربین های شبکه، encoders ویدئو، لوازم جانبی و نرم افزار .

دوربین مدار بسته اکسیس محوبیت زیادی را در سراسر جهان به دلیل رمز گذاری بی نظیر خود داراست .

تضاویر و فایل های ضبط شده در دستگاه های این کمپانی امنیتی فوق العاده داشته و تا حد زیادی از سرقت هایی از راه دور در امانند .

ویژگی  ZIP STREAM نیز از امکانات جذاب دوربین های اکسیس هستند.

دستگاه های زیپ استریم اسیکس برخی از نقاط و قسمت های تصویر که تاثیر زیادی در تصویر ندارند را بی کیفیت می کند اما تاثیری در قسمت های مهم تصویر نخواهد داشت .

همچنین دوربین های این شرکت این امکان را برای شما فراهم کرده است که تصاویر را به صورت مستقیم بر روی  کارت های حافظه اس دی ذخیره نمایند . این تکنولوژِی که نام ذخیره سازی غیر متمرکز را به همراه دارد می تواند برای بسیاری از کاربران جذاب باشد . (برخی از دوربین های این شرکت نیاز به دستگاه برای ذخیره سازی ندارند.)

2.mobotix (موبوتیکس)

بی شک موبوتیکس، یکی از برترین دوربین های نظارتی و امنیتی را در جهان تولید می کند.

تکنولوژی هایی که توسط این کمپانی آلمانی عرضه می شود، آن را به عنوان یک رهبر تمام عیار در عرصه امنیت تبدیل نموده است. از جمله مزایای موبوتیکس عبارتند از:

– وجود پردازنده و حافظه داخلی و اختصاصی برای هر دوربین
– نرم افزار تخصصی فوق العاده قوی برای مدیریت صد ها دوربین بدون نیاز به سخت افزار قوی و گران قیمت
– عدم وجود قطعات مکانیکی و در نتیجه عدم نیاز به سرویس های دوره ای و خرابی قعات
– نرم افزار بهینه برای بهره گیری 100 درصد از قابلیت های دوربین ها و پردازش چند تصویر از یک لنز
– امکان استفاده در دمای بسیار بالا و پایین بدون تجهیزات جانبی
– پوشش یک دوربین موبوتیکس برابر با 6 دوربین معمولی است
و تکنولوژی هایی که به دوربین های موبوتیکس قابلیت های شگفت انگیز بخشیده است

1. بهره گیری از فناوری اسکن به روشProgressiveبه جای روش معمولیHalf-Frame  : سنسور مگاپیکسلیو پردازش تصویر در داخل دوربین ها به همراه سیستم دیجیتال کنترل نور در تصاویر سبب ارایه تصاویر بسیار زنده با رنگ های واقعی می گردد.

2. جبران نور پس زمینه در شرایط تابش نور از پست سر: با اتکا به سیستم Exposure Window در شرایط تابش نور از زوایای مختلف ، تصویری واضح و واقعی را در اختیار خواهید داشت.



3. استفاده از دوربین های دوبل (Dual Camera): بهره گیری از این فناوری امکان ارایه قابلیت تصویر و یا ارایه یک تصویر 180 درجه پانوراما (Panorama) را ایجاد می کند.

4. ذخیره سازی بلند مدت تصاویر با کیفیت بالا: قابلیت تشخیص رویدادها و همچنین حافظه داخلی دوربین ، امکان ظبط تصاویر 40 دوربین را با کیفیت بسیار بالا تنها بر روی یک کامپیوتر مهیا می سازد.

5. نمایش تصاویر زنده ، ظبط تصاویر و جستجو در تصاویر ظبط شده به صورت همزمان: ارسال تصاویر زنده برای چندین کاربر ، ظبط همزمان کلیه تصاویر و جستجو در تصاویر ظبط شده براساس رخدادهای مختلف و دسترسی به آنها از هر کجای دنیا.

6. اشغال پهنای باند کم: فرمت اختصاصی MxPEG و قابلیت بافر کردن داخلی توسط دوربین ها (Video buffering inside) از جمله دلایل کاهش پهنای باند مورد نیاز می باشد.

7. متوقف نگردیدن ظبط تصاویر در زمان قطع بودن شبکه: با بهره مندی از حافظه داخلی (تا 128 گیگابایت) دوربین ها ، در زمان قطع بودن شبکه نیز عملیات ظبط و ذخیره سازی تصاویر ادامه می یابد.

8. عدم نیاز به پشتیبانی و نگهداری: عدم استفاده از قسمت های متحرک و مکانیکی بخصوص برای تغییر وضعیت دوربین از حالت تصویر برداری در روز به شب ، باعث طولانی گردیدن عمر دوربین و عدم نیاز به پشتیبانی و نگهداری آن می باشد.

9. ارتباط صوتی از طریق بستر شبکه: امکان برقراری ارتباط صوتی همزمان و همچنین امکان ارسال هشدار (alarm) بر اساس SIPtelephony.

10. بهره مندی از نرم افزار قدرتمندMX Management Center: قابلیت هایی همچون پشتیبانی همزمان از دو مونیتور ، قابلیت نمایش جانمایی دوربین ها بر روی نقشه ساختمان ، جستجوی هوشمند رخدادهای گوناگون و پشتیبانی از دوربین های PTZ از جمله قابلیت های این نرم افزار می باشد

11. تنها دوربين هاي موجود در بازار با زاويه ديد 360 درجه افقي و 180 درجه عمودي با لنز Hemispheric
12. قابلیت تفکبک تصویر 6 مگاپیکسل
13. عدم استفاده از هیچگونه قطعه مکانیکی در دوربین
14. دارای سنسور صدا و قابلیت واکنش بر اساس تغییر در صدای محیط 
15. دارای سنسور حرارت و قابلیت واکنش بر اساس تغییر در درجه حرارت محیط
16. دارای سنسور حرکت و قابلیت واکنش بر اساس تشخیص حرکت در نقاط مختلف تصویر
17. دارای میکروفون و اسپیکر داخلی دوطرفه و امکان پیجینگ
18. قابلیت استفاده از لنزبا زوایای دید متفاوت (لنز 11 تا لنز 270)
19. امکان نمایش تصاویر زنده , ضبط تصاویر و جست و جو در تصاویر ضبط شده به صورت همزمان
20. متوقف نگردیدن ضبط تصاویر در صورت قطع شدن شبکه
21. عدم نیاز به DVR و کاهش هزینه پروژه

3.یونی ویو (uniview)

یکی از تولید کنندگان و برندهای دوربین مداربسته درحوزه سیستم های امنیتی است.
برند یونی ویو در سال 2011 به صورت اختصاصی شروع به کار کرد.


برند یونی ویو همواره در سیستم های IP پیشگام بوده و اولین برندی است که برای اولین بار دوربین مداربسته IP را به جهان معرفی کرد.

یونی ویو برندی قدرتمند در دوربین مداربسته IP است.
و دارای سیستم های نظارت تصویری از جمله IP، NVR، Encoder، Decoder، Storage و Client نرم افزار و برنامه.

هدف برند یونی ویو تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در صنعت نظارت تصویری است.
که با ارائه محصولات حرفه ای، قابل اطمینان و پیشرفته محصولات و خدمات تلاش می کند تا دنیا را ایمن سازد.
برند یونی ویو بازار خود را بیشتر از همه در انگلستان و در شهر لندن توسعه و پیشرفت داده است.

دوربین مداربسته یونی ویو در سال های اخیر بیشترین فروش خود را در کشور انگلستان داشته است.

یونی ویو به واسطه تولید دوربین هایی با ویژگی های جستجوی هوشمند ،پشتیبانی از +PoE ،تکنولوژی فشرده سازی U-Code ،Starlight ،  PlUG & Play توانست سهم زیادی را در تولید دوربین های آی پی و البته فروش آنها در سطح جهان بدست آورد .

4.داهوا (DAHUA)

شرکت داهوا به عنوان تولید کننده تجهیزات دوربین مداربسته از سال ۲۰۰۱ در چین فعالیت خود را آغاز کرد.
این شرکت یکی از برندهای دوربین مداربسته  ارائه کننده راهکارهای دوربین مدار بسته در صنایع مختلف می باشد و با این هدف وارد بازار شده است .

تیم داهوا در سال 2001 با تمرکزو تحقیق در این حوزه موفق شد تا اولین دستگاه ضبط ککنده دیجیتال را در چین با 8 کانال ساخته و روانه  بازار نماید.

در حدود ۱۱۰۰۰ کارمند در ۱۶۰ کشور دنیا به مشتریان این شرکت خدمات می دهند. ۳۵ شرکت بزرگ و کوچک در دنیا به عنوان زیر مجموعه داهوا در قاره های آسیا ، اروپا ، آمریکا ، آفریقا و، اقیانوسیه و خاور میانه در حال فعالیت هستند.
که این نشان از جدیت این شرکت جهت دستیابی به بازارهای جهانی است.

سبد کالای کامل ، کیفیت مناسب تصویر دوربین مداربسته و همچنین قابل اطمینان و ثبات دوربین داهوا باعث شد تا این شرکت خیلی زود در بازار بین الملل رشد کند.
و به رکوردهای فروش خوبی در سطح منطقه و جهانی دست یافته است.
در این راستا اختراع معروف این شرکتفناوری (HDCVI)، به یک استاندارد بین المللی در صنعت HD تبدیل شده است.
این اختراع در سال ۲۰۱۲ باعث دگرگونی شگرفی در صنعت دوربین های مدار بسته آنالوگ شد.
به گونه ای که شرکت های رقیب به فکر جایگزین کردن این تکنولوژی در محصولات خود شدند.

از مزایای دوربین های این شرکت می توان به تولید دوربین مداربسته با کیفیت ضبط 4k ، و کیفیفیت تصویر بالا اشاره کرد اما به نوعی بخشی از ضعف این شرکت به این دلیل است که دربین های خود را با قیمیتی بالا تر از ارزش واقعی خود روانه بازار می کند .

این شرکت نیز به واسطه تولیدات با کیفیت خود توانسته است تا بخش بزرگی از این بازار را در اختیار بگیرد.

5.AVTECH

شرکت AVTECH از سال ۱۹۹۶ در کشور تایوان شهر شاندونگ با سرمایهاولیه ی ۱۵۰ هزار دلار، شروع به کار کرد. این شرکت به عنوان یکی از تولیدکنندگان پیشرو در زمینه سیستم دوربین های مدار بسته در جهان شناخته می شود.

 ای وی تک با افزایش درآمد پایدار سالانه و همچنین ایجاد کسب وکار به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های سهامی در صنعت، کشور تایوانبه حساب می آید، از این رو ای وی تک در تایوان دارای جایگاه ویژه وشناخته شده ای می باشد.

این شرکت در زمینه ارائه محصولات هوشمند وپیشرفته مانند دوربین و مرکز کنترل مدار بسته آنالوگ، آی پی و HD-TVI،نرم افزار CMS، نرم افزار مدیریت جامع تجهیزات امنیتی و ادوات وابستهمی باشد.

 پس از شروع به کار شرکت، در سال ۱۹۹۷ شروع به تولید دوربینهای رنگی و سیاه و سفید نمود حتی دوربین های پین هول ( سوزنی ) را درآن سال به بازار عرضه کرد که به عنوان کوچکترین دوربین دنیا معرفی شد،در سال ۱۹۹۸ با استفاده از پردازنده چهار هسته ای روی دوربین های مداربسته، نسل جدیدی از دوربین های مدار بسته را تولید و روانه بازار کرد.

اما اوج موفقیت این شرکت در سال ۲۰۱۰ با معرفی سیستم  Push Video،به عنوان یک سیستم فرمان ضبط پیش از آلارم روی تلفن همراه هوشمند،اتفاق افتاد که مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار گرفت.

 در این سال شرکتAVTECH عنوان بزرگترین تولید کننده محصولات مدار بسته در تایوان راکسب نمود. در ادامه با تولید اولین دوربین تحت شبکه در سال ۲۰۱۱  به روندرو به رشد خود ادامه داد.

در سال ۲۰۱۲ اولین NVR خود را تولید و روانهبازار کرد و در سال ۲۰۱۵ محصولات HD-TVI شامل دوربین و مرکز کنترلرا تولید و روانه بازار نمود. 

در سال ۲۰۱۶ این شرکت با معرفی مرکز کنترلهای هوشمند با فرمت فشرده سازی هوشمند و پیشرفته H.265 به کار خوددر صنعت امنیت و نظارت تصویری ادامه داد.دفتر مرکزی شرکت با ۷۰ کارمند در شهر نان کانگ تایوان می باشد و تیم ۸۰ نفره از متخصصانتحقیق و توسعه شرکت، در شهر سان چونگ تایوان در حال تولید علم و کار برروی تکنولوژی های هوشمند و به روز هستند.

دیدگاه‌ها 0

ارسال دیدگاه

*
*