سوییچ شبکه سیسکو

سوییچ های سیسکو (Cisco switches) جزو پرطرفدارترین و پر مصرف ترین وسیله هایی به حساب می آید

که در شبکه ها، سازمانها، موسسات و شرکت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

سوییچ های سیسکو (Cisco switches) اولین لایه برای متصل شدن دستگاه ها، رایانه ها، سرور ها، دوربین های مدار بسته و … به شبکه می باشند ،

به همین دلیل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. اکثر سوییچ های سیسکو (Cisco switches) در لایه 2 مدل OSI یا Data Link عمل کرده و وظیفه فر وارد کردن یا سوئیچینگ فریم های دریافت شده به پورت های خود و انتقال آنها به پورت های دیگر را بر عهده دارد.

سوئیچ های شرکت سیسکو (Cisco) پایداری خوبی دارند و با امکانات و ویژگی های منحصر به فردی که دارند، مسئول شبکه به راحتی می تواند پورت ها و نودهای شبکه را رصد و مدیریت کرده و از قابلیتهای امنیتی سوییچ در افزایش سطح امنیتی شبکه استفاده کند.

شرکت سیسکو (Cisco) در مدل سنتی طراحی شبکه خود که مدل درختی یا سلسله مراتبی نام دارد و  دارای سه لایه می باشد (Hierarchical Network Design)، برای مدیریت و اجرای اصولی شبکه مورد استفاده قرار می گیرد.

سیسکو بدون شک یکی از معروفترین و مشهورترین ارائه دهندگان راه حل فناوری اطلاعات در جهان امروز است همچنین این شرکت نه تنها به عنوان پیشگام در محاسبات مدرن است بلکه در شبکه سازی نیز شهرتی ایجاد کرده است.

سوییچ ها بخش سخت افزاری هستند که در آن می توانید تسلط دست اول سیسکو را ببینید. حجم زیاد سوییچ های موجود و تنوع خدمات ارائه شده نشان از اهمیت سیسکو به عنوان یک شرکت است.

لازم به ذکر است که سیسکو بسته به نیاز کاربر طیف وسیعی از سوییچ های مختلف را ارائه می دهد.

دیدگاه‌ها 0

ارسال دیدگاه

*
*